لزوم تعامل سازنده بین تولیدکنندگان و فروشگاههای زنجیره ای
تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت: 09:52:40


http://www.shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/e566c8b34bf425272feb9a128ad91c6a.gif

http://www.shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/222396fb8ded1e679e62a40baab80a86.gif

http://www.shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/52e8a1fd0f480480f71603937eded31a.gif

http://www.shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/2f82a09e3a0121d4ee728c131b19bcc1.jpg

http://www.shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/69cf9725a1397692c46e21c0abdd72a4.jpg

http://www.shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/ed3d9557dbef191b501af55c266fa495.png

http://www.shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/f92b3b84c8097bbb246577a420a39b79.jpg

logo-samandehi


کد خبر : 50439 || تاریخ : ۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۲۳:۰۲                 صنعت،معدن، تجارت

کریمی تفرشی مطرح کرد؛

لزوم تعامل سازنده بین تولیدکنندگان و فروشگاههای زنجیره ای


ایرانیان_مهدی کریمی تفرشی - رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن وتجارت جوانان تهران و رئیس اتحادیه تعاونی های توزیع و فروش محصولات غذایی گفت:فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای یک ابزار موثر در تسهیل دسترسی مصرف‌کنندگان به کالا و مایحتاج روزمره، تامین کالا به‌طور متمرکز و حذف واسطه‌ها، سهیم‌کردن مصرف‌کننده و تولیدکننده در سود حاصل از توزیع و فروش و ثبات قیمت‌هاهستند که طبعا جایگاه منحصر بفردی در حمایت از تولید داخلی و ترغیب مصرف کنندگان به مصرف محصولات داخلی و ملی دارند.


 لزوم تعامل سازنده بین تولیدکنندگان و فروشگاههای زنجیره ای

مهدی کریمی تفرشی - رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن وتجارت جوانان تهران و رئیس اتحادیه تعاونی های توزیع و فروش محصولات غذایی گفت:فروشگاه‌های زنجیره‌ای نقش مهمی در عرضه محصولات تولیدی صنایع غذایی کشور به مشتریان و توزیع اثربخش محصولات در سراسر کشور دارند. این موضوع بویژه در سال جهش تولید اهمیت بسزایی در مدیریت تولید و عرضه محصولات تولیدکنندگان در کشور ایفا می کند و باعث می شود تولیدکنندگان بتوانند ظرفیت تولید خود را به شکل بهینه و موثرتری برنامه ریزی کنند که این موضوع به کاهش هزینه های تولیدکنندگان و مدیریت ضایعات کمک شایان توجهی می کند.

وی افزود:فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای یک ابزار موثر در تسهیل دسترسی مصرف‌کنندگان به کالا و مایحتاج روزمره، تامین کالا به‌طور متمرکز و حذف واسطه‌ها، سهیم‌کردن مصرف‌کننده و تولیدکننده در سود حاصل از توزیع و فروش و ثبات قیمت‌هاهستند که طبعا جایگاه منحصر بفردی در حمایت از تولید داخلی و ترغیب مصرف کنندگان به مصرف محصولات داخلی و ملی دارند.

کریمی ادامه داد:فرصت پروموشن های یکپارچه از جمله مزایایی است که فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای برای برندها و مدیریت فروش آنها فراهم می کنند.اعتماد سازی برای مشتریان از دیگر بسترهای موثری است که مدیریت نظام مند فروشگاههای زنجیره ای ایجاد می کنند.مدیریت بهره وری سیستم فروش و توزیع موثر و نظام مند محصولات یکی دیگر از مزایای تعامل موثر فروشگاههای زنجیره ای با تولیدکنندگان است.

وی بابیان اینکه ؛این فروشگاه‌ها در رقابت با یکدیگر، قیمت نهایی کالا را پایین می‌آورند و با این کار خدمتی بزرگ هم به تولیدکننده و هم به مصرف‌کننده می‌کنند گفت:حمایت ملی و فرهنگ‌سازی مصرف کالاهای ایرانی اتفاق مهمی است که با برقراری تعامل سازنده بین تولیدکنندگان و فروشگاههای زنجیره ای می تواند رقم بخورد و اهداف مهم سال جهش تولید با این تعامل قابل دستیابی است.

این فعال اقتصادی گفت:تشکیل اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای گام بسیار مهمی در گسترش بهره گیری از مزایای این فروشگاهها و افزایش تعامل موثر تولیدکنندگان با فروشگاههای بزرگ و مدیریت هدفمند نظام توزیع در کشور است.

وی افزود:این اتحادیه باید هم منافع تولیدکننده و هم منافع فروشگاهها را توامان در نظر بگیرد و جایی که لازم باشد در قراردادهای فی مابین اعمال نظر کند و پروتکل مشخص و کارآمدی برای نحوه انعقاد قرارداد بین تولیدکننده و فروشگاه ارائه نماید تا منافع هر دو طرف به نحو موثری تامین شود.

کریمی اظهارداشت:باید هدف اصلی این اتحادیه کمک به حمایت از تولید ملی و در عین حال کاهش هزینه خرید مشتری و همچنین هزینه های تولیدکننده باشد و این مهم به یک اتحاد، هم افزایی و تعامل سازنده با تولیدکننده و فروشگاههای زنجیره ای نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی گلها گفت:آنچه مسلم است تکریم مشتری و اعتمادسازی و کمک به افزایش قدرت خرید مصرف کنندگان بویژه در شرایط دشوار اقتصادی فعلی رسالت مهمی است که همه باید با عزم ملی و جهادی در آن مشارکت داشته باشند.



کلمات کلیدی


captcha