یلدا را به خیر و خرید پیوند دهید
تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت: 17:27:59


http://www.shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/8c9bf616965ccadbdcc4ff8d8a8db34a.gif

http://www.shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/46c01fe9851eb995ad00fd219e418860.jpg

http://www.shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/644a2d109b66e938a6c65cb260a201b7.jpg

http://www.shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/20db8b0875e8413bceb26f86cfbd8c3f.gif

http://www.shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/1045fe0f002d0c72bcde78257e0fc297.gif

http://www.shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/fa381527faa04efc0f7cbc5201fe8d88.gif

http://www.shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/96b32e6c4d25ec6fef8b2cab4a17a5e4.gif

http://www.shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/f8c01a7154cdfe31367a40b26f9b9149.gif

logo-samandehi


کد خبر : 44773 || تاریخ : ۱۳۹۸/۰۹/۱۷ ۲۲:۵۱                 آسیب های اجتماعی

نشست خبری مشترک محک و شهروند برگزار شد:

یلدا را به خیر و خرید پیوند دهید


ایرانیان_نشست خبری مشترک مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک و شرکت شهروند با محوریت کمپین " یلدا به خیر و خرید " و تشریح اهداف و چگونگی اجرای آن، 17 آذر ماه برگزار شد.


یلدا را به خیر و خرید پیوند دهید

نشست خبری مشترک مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک و شرکت شهروند با محوریت کمپین " یلدا به خیر و خرید " و تشریح اهداف و چگونگی اجرای آن، 17 آذر ماه برگزار شد.
 این کمپین از تاریخ 20 آذر تا 6 دی اجرا خواهد شد و طی آن یک درصد از هر فاکتور فروش در این بازه زمانی به مؤسسه خیریه محک پرداخت می‌شود. علاوه بر این نیز امکانی فراهم شده است که طی آن یک درصد از مبلغ هر فاکتور فروش در فروشگاه‌های شهروند از سهم این شرکت جهت تأمین هزینه دارو و درمان کودکان مبتلا به سرطان تحت حمایت مؤسسه خیریه محک اختصاص می‌یابد.

درمان کودکان مبتلا به سرطان لحظه‌ای متوقف نمی‌شود
به گزارش روابط عمومی محک، آراسب احمدیان مدیرعامل محک در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد اجمالی از فعالیت‌های این مؤسسه مردم‌نهاد گفت: «محک در راستای حمایت همه‌جانبه از کودکان مبتلا به سرطان در طول 28 سال گذشته تنها با تکیه بر جلب مشارکت‌های مردمی و انواع کمک‌های بشردوستانه که فعالیت‌های خیرخواهانه بنگاه‌های اقتصادی بخشی از آنهاست، توانسته است بیش از 32 هزار کودک مبتلا به سرطان در سراسر ایران را تحت حمایت قرار دهد که در حال حاضر 19 هزار نفر از آنها در فاز درمان قرار دارند. به پشتوانه همین مشارکت مردمی بوده است که از سال 1370 در هر شرایطی اعم از بحران، ثبات، جنگ، صلح و تحریم درمان کودکان مبتلا به سرطان سرزمین‌‎مان لحظه‌ای متوقف نشده است. امیدواریم با تداوم اعتماد و حمایت‌های مردم نیکوکار این حمایت همواره تداوم یابد. کمپین «یلدا به خیر و خرید» یکی از روش‌هایی است که با همین هدف برنامه‌ریزی شده است و بسیار خوشحالیم که فعالیت‌های اقتصادی شهروند در جشنواره فروش شب یلدا به یک نیت خیرخواهانه گره خورده است و امیدواریم چنین رویکردی به طور مستمر در کشور گشترش یابد.»
احمدیان با اشاره به توجه شرکت شهروند به مسئولیت اجتماعی خود، ادامه داد:« این اقدام ورای عوایدی که برای محک دارد یک حرکت اجتماعی ارزشمند است و حاکی از توجه یک شرکت تجاری به موضوع مسئولیت اجتماعی است که می‌تواند به عنوان یک الگو توسط دیگر شرکت‌های تولیدی و برندهای تجاری دنبال شود.»
وی در خصوص لزوم فعالیت‌های مشترک خیرخواهانه با فعالان اقتصادی عنوان کرد:«محک به عنوان یک عضو از جامعه مدنی خواستار همکاری فعالان اقتصادی با این مؤسسه و دیگر مؤسسات خیریه و توجه به لزوم رفع مشکلات جامعه است.»

روزانه 6 کودک به جمع فرزندان تحت حمایت محک اضافه می‌شود
مدیرعامل محک در پاسخ به این سوال که برای درمان کودکان مبتلا سرطان سرزمین‌مان سالانه چه میزان هزینه می‌شود، گفت: «پاسخ به این سوال به عوامل متعددی بستگی دارد. نوع بیماری، مرحله تشخیص آن، پروتکل و زمان درمان هزینه‌ها را تغییر می‌دهد. به طور کلی می‌توان عنوان کرد که هزینه درمان فرزندان محک در سال جاری در بیمارستان محک و سایر بیمارستان‌های دارای بخش خون و آنکولوژی کودک در سراسر ایران 220 تا 230 میلیارد تومان بوده است.»
احمدیان در پایان با اشاره به اینکه بیش از 6 هزار فرزند محک به واسطه حمایت‌های یاوران مسیر درمان را به سلامتی گذرانده و بهبود یافته‌اند گفت: «روزانه 6 کودک به جمع کودکان تحت حمایت محک اضافه می‌شوند که این نشان دهنده لزوم حفظ و گسترش همراهی نیکوکاران با سازمانی است که با دست‌های خود ساخته‌اند.»

اصول انسانی و شفافیت محک مبنای همکاری مشترک در کمپین یلدا
مسعود سریع‌ القلم مدیرعامل شرکت خدمات کالای شهروند در خصوص اجرای کمپین مشترک با مؤسسه خیریه محک، گفت: «طی چند ماه گذشته با تلاش‌های همکارانم در مجموعه شهروند و محک مفتخر هستیم که کمپین «یلدا به خیر و خرید» را اجرا کنیم. در این کمپین که طی انعقاد یک تفاهم‌نامه با محک انجام می‌شود، جشنواره تخفیف یلدای شهروند به یک هدف انساندوستانه پیوند خورده و یک درصد از مبلغ هر فاکتور فروش در فروشگاه‌های شهروند (از سهم این شرکت) از تاریخ 20 آذر تا 6 دی ماه، جهت تأمین هزینه دارو و درمان کودکان مبتلا به سرطان تحت حمایت مؤسسه خیریه محک اختصاص یافته است.»
وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی شهروند در اجرای این کمپین تصریح کرد: «کمک و حمایت از فعالیت‌های خیرخواهانه در حوزه مسئولیت اجتماعی از مجموعه اقداماتی است که برای فعالیت‌های آتی این مجموعه نیز تعریف شده است.»
سریع القلم در خصوص شیوه دیگر کمک مشتریان شهروند به کودکان محک در حین اجرای این کمپین گفت: «مشتریانی که در بازه زمانی ذکر شده به شهروند مراجعه می‌کنند به هر حال در این اقدام خیرخواهانه ایفای نقش خواهند کرد. اما در صورتی که خواستار مشارکت مستقیم در تأمین هزینه دارو و درمان کودکان مبتلا به سرطان باشند، می‌توانند کارت‌هایی به شکل دارو که در فروشگاه‌های شهروند با مبالغ مشارکت 2، 5 و 10 هزار تومان با بارکد عرضه می‌شود را خریداری کنند.»
وی ادامه داد: «همچنین در راستای ترغیب به مشارکت در این اقدام خیرخواهانه، اجرای مسابقه و قرعه‌کشی نیز پیش بینی شده است. شهروندان به منظور شرکت در قرعه‌کشی می‌توانند با دو روش اقدام کنند. در روش اول پس از خرید کارت‌های کمک هزینه دارو و اطمینان از درج مُهر شهروند روی آن، از کارت خود عکس بگیرند و در قالب یک پست در صفحه اینستاگرام‌شان به اشتراک بگذارند و صفحه اینستاگرام محک و شهروند را فالو و روی این پست تگ کنند. در روش دوم می‌توانند صفحه محک و شهروند را فالو کرده و 5 نفر از دوستان‌شان را زیر پست این کمپین منشن کنند و هشتگ #یلدابخیروخرید را به اشتراک بگذارند. در نهایت برندگان از طریق قرعه کشی اعلام خواهند شد.»
سریع القلم در ادامه با اشاره به دلایل انتخاب محک به عنوان یک مؤسسه خیریه برای این اقدام عنوان کرد: «طی ماه‌ها مذاکره، برگزاری جلسات کارشناسی همکاری با مؤسسه خیریه محک را انتخاب کردیم چرا که این سازمان در ارائه خدمات به فرزندانش همواره با دوری از ترحم و احترام به کرامت انسانی عمل می‌کند. همچنین محک با رعایت اصل شفافیت سازمانی معتمد در میان جامعه است»
در طول 28 سال فعالیت محک نیکوکاران با روش‌های مختلف همراه روزهای مبارزه فرزندان کوچک محک با سرطان بودند. به امید آنکه با تداوم چنین مشارکت‌هایی بهبودی و سلامتی تعداد بیشتری از کودکان مبتلا به سرطان ممکن شود.



کلمات کلیدی


captcha