ارزان شدن ۱۵ درصدی کالاها در صورت اصلاح ساختار توزیع/سبد مردم کوچک شده و خرید آن­ها به سمت کالاهای اساسی رفته است
تاریخ: ۲۷ دی ۱۳۹۸ ساعت: 16:06:23


http://www.shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/8c9bf616965ccadbdcc4ff8d8a8db34a.gif

http://www.shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/46c01fe9851eb995ad00fd219e418860.jpg

http://www.shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/644a2d109b66e938a6c65cb260a201b7.jpg

http://www.shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/20db8b0875e8413bceb26f86cfbd8c3f.gif

http://www.shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/1045fe0f002d0c72bcde78257e0fc297.gif

http://www.shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/fa381527faa04efc0f7cbc5201fe8d88.gif

http://www.shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/96b32e6c4d25ec6fef8b2cab4a17a5e4.gif

http://www.shabakehiranian.ir/assets/uploads/Ads/main/f8c01a7154cdfe31367a40b26f9b9149.gif

logo-samandehi


کد خبر : 42027 || تاریخ : ۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۲۳:۱۱                 صنایع غذایی

رئیس اتحادیه فروشگاه­‌های زنجیره ­ای کشور اعلام کرد:

ارزان شدن ۱۵ درصدی کالاها در صورت اصلاح ساختار توزیع/سبد مردم کوچک شده و خرید آن­ها به سمت کالاهای اساسی رفته است


ایرانیان_رئیس اتحادیه فروشگاه­های زنجیره ­ای کشور با بیان اینکه اکنون بیش از چهار هزار فروشگاه زنجیره‌ای در سطح کشور فعالیت می‌کند. گفت: در صورت اصلاح ساختار توزیع، کالاها ۱۵ درصد ارزان­تر به دست مصرف کنندگان می‌رسد.


ارزان شدن ۱۵ درصدی کالاها در صورت اصلاح ساختار توزیع/سبد مردم کوچک شده و خرید آن­ها به سمت کالاهای اساسی رفته است

به گزارش شبکه خبری ایرانیان ،امیرخسرو فخریان» در نشست خبری امروز (سه ­شنبه) ضمن اشاره به تاسیس این اتحادیه از فرودین سال ۹۵ اظهار داشت: آمار موجود نشان می دهد تعداد فروشگا­ه ­های زنجیره ­ای به رقم چهار هزار و ۶۰۰ شعبه فعال در سطح کشور رسیده  که ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم در فروشگاه ­ها مشغول به کار شده اند.

فخریان ضمن انتقاد از درج قیمت مصرف­ کننده روی کالاها افزود: هیچ جای دنیا قیمت مصرف کننده روی کالا ثبت ­نمی شود و فروشنده و مجموعه اش قیمت را مشخص می­ کنند. در ایران نیز قیمت کالاها تغییرات زیادی داشته و فروشگاه­های زنجیره ا­ی مجبورند مدام قیمت کالاها را با قیمت مصرف­کننده تطبیق دهند.

وی تصریح کرد: وقتی قیمت مصرف کننده یک کالا در دو ماه چندین بار تغییر می­ کند، وقتی محصولات جدید با قیمت جدیدکنار محصولات پیشین در قفسه چیده می­شوند،  مشتری از بالاتر بودن قیمت آن محصول نسبت به مشابه خودش گلایه می­کند و به همین دلیل متصدی فروشگاه زنجیره ­ای مجبور است قیمت جدید را روی محصولات قدیمی درج کند.

به گفته فخریان، امسال سهم فروشگاه­های زنجیره ­ای در بازار خرده ­فروشی نسبت به سال گذشته سه درصد بیشتر شده است.

وی ضمن استقبال  از ورود فروشگاه­های زنجیره ­ای به بورس، گفت: سیاست هر شرکت برای ورود به بورس متفاوت است. سال گذشته یک شرکت حاضر در بورس در صف خرید، رکورد بورس را شکست و از زمان عرضه تاکنون سهام آن بیش از سه تا چهار برابر افزایش داشته است.

فخریان با اشاره به پایین بودن سود در فروشگاه­های زنجیره ­ای خاطرنشان کرد: تنها با بهره ­وری بهتر و کاهش فاصله تولید تا مصرف می­ توانیم کار را بهینه سازیم و چنانچه کسی نتواند بهینه کار کند، موفق نمی ­شود. در عین حال درصد موفقیت در فروشگاه­های زنجیره ­ای بسیار کم است و به همین دلیل بسیاری از سازمان­ها به آن ورود پیدا نمی ­کنند.

رئیس اتحادیه فروشگاه­های زنجیره­ای با بیان اینکه سبد مردم کوچک شده و خرید آن­ها به سمت کالاهای اساسی رفته است، افزود: قبلا سهم سبد مردم از کالاهای اساسی ۳۰ درصد بود که این رقم امروز به ۵۰ درصد رسیده است و فروش این کالاها سودی برای فروشگاه ها ندارد.

وی با اشاره به کالاهایی که ارز دولتی به آنها اختصاص می یابد، گفت: برای عرضه و توزیع کالاهایی که ارز دولتی اخذ می کنند، از جمله شکر مشکل وجود دارد که این مشکل در کالاهای روغن و برنج هندی چندان جدی نیست. همیشه پیشنهاد این بوده که اختصاص ارز دولتی به این کالاها حذف شده و اجازه دهند با ارز نیمایی وارد شوند.



کلمات کلیدی


captcha